ימי גיבוש לעובדים בטבע

ימי גיבוש לעובדים בטבע

ימי גיבוש לעובדים 

ימי הקורונה יצרו מצב שבו מרבית העובדים עבדו מהבית ולכן הקשר בין העובדים כמעט לא התרחש באופן פיזי, אלא בעיקר באמצעות הזום. לאור העובדה שקיימת חשיבות רבה למפגש בין העובדים, לשיחות ולקשר האישי ביניהם, החליטו כעת הנהלות של חברות רבות לקיים ימי גיבוש עבור העובדים. האפשרויות הן רבות ומגוונות אך ההנהלה רואה חשיבות עצומה לנושא שיתוף הפעולה בין העובדים ולכן היא מעדיפה ליצור ימי גיבוש לעובדים שהם ימים מלאי חוויות אשר כוללים תחרות בין שתי קבוצות. המטרה היא להחזיר עד כמה שאפשר את הקשר לרמה שהוא היה קיים לפני הקורונה שיצרה שיבושים בכל מערך ההתנהלות האישית בין עובדי החברה.

לקראת ימי גיבוש לעובדים, מחלקת הרווחה או מחלקת משאבי אנוש של החברה, מיידעות את העובדים לגבי מסלול הנסיעה ביום הכיף, שעות הפעילות, מידע על המקומות שבהם הם יבקרו והנחיות מיוחדות. כאשר הכוונה היא ליצור שעות שכוללות תחרות בטבע, ההנחיות הן להגיע עם נעלי ספורט ולא עם סנדלים שאינם מתאימים לריצה בשטח. בנוסף לכך כדאי שיביאו בקבוק מים, כובע, קרם הגנה ומשקפי שמש. כשהעובדים מגיעים ערוכים עם הציוד קיים סיכוי סביר ביותר שהטיול יהיה מוצלח ומלא חוויות נפלאות.

תחרות לייזר טאג בחלק של ימי גיבוש לעובדים 

אחת האופציות המעניינות עבור מטרה זו היא לייזר טאג. המדריכים ביער מכנסים את העובדים, כמובן אם מדובר בעיצוב אירועים קטנים, דואגים לארגון האירוע בטבע, ומסבירים להם את דרך הפעולה של המשחק, מה מותר ומה אסור וזאת כדי ליצור סיפוק עצום מהעובדה שהם נמצאים בחוויה של ימי גיבוש לעובדים והם נהנים מהעובדה שליום אחד כולם מתנתקים מהמחשבים ומהמקלדת ועסוקים בשעשועים ובנתק מהעבודה היום יומית.

מדובר במשחק תחרותי מלא אדרנלין שנערך בין שתי קבוצות שכל אחת מהן מעוניינת לנצח ועושה כל שניתן כדי להצליח במשימה. כל משתתף מקבל רובה לייזר ובאמצעותו הוא יורה סילונים של צבע בגוונים שונים ובדרך זו הוא מנסה להכשיל שחקן מהקבוצה המתחרה וכך לדלדל את כמות המתחרים בקבוצה זו. מנקודה זו הניצחון נראה קרוב מתמיד ולכן הם נאבקים על כל מתחרה כדי להגיע לניצחון המיוחל. 

במהלך המשחק הדינמי קל מאד לקלוט מי מבין העובדים הוא חברותי, מי מסייע לחברים ומי לא רואה כלום בעיניים חוץ מהניצחון.

חשיבותו של שיתוף הפעולה בין העובדים 

שיתוף הפעולה שמתגלה בין העובדים במהלך משחק זה מוביל גם לשיתוף פעולה בימים הנורמטיביים במשרד. וזו בדיוק הייתה המטרה של הנהלת החברה, ליצור ערך מוסף של שיתוף פעולה בענייני עבודה כדי לקדם פרויקטים עסקיים. 

במסגרת ימי גיבוש העובדים נהנים לשוחח בחופשיות עם הקולגות ורבים מהם מגלים תחומי עניין משותפים שלא ידעו עליהם. כמו לדוגמה שני עובדים שמשחקים כדורסל בשעות הערב, אחרים שלומדים ספרדית להנאתם והרבה עובדים שאינם מוותרים על שחייה, ריקודי עם או כל תחביב אחר. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.